FAQ
We hopen dat onze webshop duidelijk is en dat het aangenaam shoppen is bij Mais Oui. Maar door ervaring merken we dat bepaalde vragen vaak terugkomen. Hier heb je een overzicht van onze veelgestelde vragen. Bekijk eerst even of je hier een antwoord vindt op je vraag. Heb je nog steeds geen antwoord? Gebruik dan onze chat of stuur een mailtje naar hello@mais-oui.be
Ik heb geen track & trace code ontvangen
Voor verzendingen werken we met MyParcel. Via MyParcel kunnen we overkoepelend pakketjes versturen via verschillende transporteurs zoals PostNL, BPost, DPD.
Het systeem zendt automatisch een mail uit van zodra we je pakketje hebben afgegeven in het postpunt. Heb je geen mail ontvangen? Kijk dan eerst in je spam mailbox. Mogelijks werd het mailtje tegengehouden en kan je het daar terugvinden. Vind je het daar toch niet terug? Stuur ons een mailtje en we kijken het voor je na.
Kan ik mijn bestelling ook in de winkel komen afhalen?
Je kan je bestelling gratis afhalen in de winkel. Duid dat aan bij checkout.
Als we je bestelling hebben ontvangen en het pakketje is klaar voor afhaling, dan sturen we je een mailtje dat je er om kan komen. Heb je nog geen mailtje ontvangen. Wacht dan nog even, want dan is je pakketje waarschijnlijk nog niet (helemaal) klaar.
Ik heb mijn adres fout ingegeven.
Kan gebeuren! Merk je het snel op nadat je je bestelling plaatste, dan kan je ons een mailtje sturen met de correcte gegevens. We reageren hier dan op en passen het aan.
Is het pakketje echter al vertrokken? Helaas, dan kunnen we eigenlijk niks doen. Eens het pakketje is, kan er namelijk niets meer gewijzigd worden.
Is mijn betaling veilig via jullie webshop?
Bij Mais Oui kan je selecteren voor welk betaalmiddel je kiest. Alle betalingen verlopen via het erkende betaalsysteem Mollie.
Mais Oui is een geverifieerde webshop. We hebben een trustlabel via Becom, de Belgische federatie voor webshops. Je kan ons trustlabel hier bekijken.
Ik weet niet welke maat ik moet kiezen
Mais Oui is een multimerken winkel, waardoor er geen eenheid is in maten. We hebben Belgische merken, Franse merken, Deense merken, … Allen tailleren verschillend. En dan is er nog een verschil per artikel, omdat die in een andere fabriek werden gemaakt. Twijfel je over welke maat je moet kiezen? Geen nood. Wij hebben een chat functie op de webshop waar je je vragen even kan stellen. Omdat wij alles zelf doorpassen en onze artikelen goed kennen, kunnen we je snel adviseren. Eventueel vragen we je even je maten op te meten zodat we zelf kunnen nameten. Op deze manier loop je minder risico op een retour. Dus, niet twijfelen, vraag het gerust na.
Antwoorden we niet direct online? Dan zijn we even bezig, maar geen nood. Je vraag komt sowieso binnen en we beantwoorden ze van zodra we tijd hebben.
Waar is jullie winkel gelegen?
Mais Oui is gelegen in het prachtige Brugge. Meer bepaald in de Academiestraat 12.
Je kan ons niet meer telefonisch bereiken, maar heb je een vraag, stuur dan een mailtje naar hello@mais-oui.be
Wat vind je allemaal terug in de webshop?
Wij streven ernaar om 1 op 1 àlles wat in de winkel hangt ook in de webshop te tonen. Zo heb je een heel duidelijk beeld van ons aanbod. Heb je toch iets in de winkel zien hangen of via onze sociale media wat je niet direct in de webshop terugvindt, gebruik dan eerst even de zoekbalk. Heb je dan nog geen match, dan hebben we dat item misschien wel over het hoofd gezien. Stuur ons dan gerust een mailtje en we zetten het asap online.
Hoeveel kost een verzending?
Meer info hierover vind je hier terug.
Ik wil een artikel retourneren
Meer info hierover vind je hier terug.
Doen jullie gratis retours?
Gratis bestaat helaas niet. Wij doen dus geen gratis retours. Als kleine zelfstandige zaak bieden we gratis verzending aan vanaf €99, ook hier is dit eigenlijk niet gratis, maar we bieden dit aan als service voor onzen klanten. Heb je twijfel over je maat en heb je schrik dat je moet retourneren? Lees dan even ons item hierboven na over “Ik weet niet welke maat ik moet kiezen”. Hoe meer info je ons geeft, hoe minder risico op retours je hebt. En geen nood als je denkt dat je te veel vragen stelt. We helpen je graag een juiste keuze te maken.
Hoeveel mails sturen jullie uit?
Dit is een moeilijke, want idealiter willen we er graag toch 2 per maand uitsturen. In een ideale wereld ;-). Helaas komen we daar niet altijd toe omwille van drukte en andere zaken die soms voorrang moeten krijgen.
Vind je dit toch te veel of heb geen interesse meer in onze nieuwsbrief? Geen nood, je kan je altijd uitschrijven via de afmeldlink onderaan de nieuwsbrief.
Ik wil een cadeaubon schenken, maar ik geraak niet tot bij jullie winkel.
Geen probleem. Je kan onze cadeaubon ook online aankopen en thuis uitprinten. Verras de gelukkige met een cadeaubon in zijn of haar mailbox of geef de bon persoonlijk af! Het bedrag kan je zelf bepalen. De bon is 1 jaar geldig.
Ik heb een cadeaubon maar de code werkt niet
Cadeaubonnen die online via de webshop werden besteld kunnen niet automatisch gebruikt worden als betaalmiddel. Deze moeten we zelf even registreren in ons systeem. Het is dus mogelijk door een vergetelheid dat dit niet gebeurde. Heb je dit voor? Geen nood, stuur ons een mailtje en we brengen dit snel voor je in orde.
Ik heb een Cadeaubon Brugge maar de code werkt niet
Cadeaubon Brugge is een externe partner, deze bonnen kunnen dus ook niet automatisch gebruikt worden. Heb je een Cadeaubon Brugge en wil je die graag in onze webshop gebruiken? Geen nood, stuur ons een mailtje en we brengen dit snel voor je in orde.
Ik wil graag een factuur van mijn aankopen
Stuur een mailtje naar finance@mais-oui.be en we bezorgen je een factuur.
Ik heb een klacht
We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via hello@mais-oui.be. We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.
Als consument heb je ook de mogelijkheid om het geschil buiten de rechtbank op te lossen. Je kan hiervoor terecht bij de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid. Zij is bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Ze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. Je kan de Consumentenombudsdienst hier bereiken.
Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie.