ALGEMENE VOORWAARDEN

ONDERNEMINGSGEGEVENS

MAIS OUI bv
Dudzeelse Steenweg 38
8000 Brugge

BTW nr. BE 0659 713 925
Ond. nr. 0659 713 925
Bank: BE35 0017 9060 4337

Deze algemene verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten gesloten tussen de bezoeker van de webshop www.mais-oui.be die online een bestelling plaatst, hierna de koper genaamd en MAIS OUI, maatschappelijke zetel: Dudzeelse Steenweg 38, 8000 Brugge, hierna de verkoper genaamd. MAIS OUI heeft geen permanente fysieke winkellocatie meer vanaf februari 2023.
Onze algemene voorwaarden zijn beschermd door auteursrecht. Je mag deze voorwaarden niet zonder onze voorafgaande toestemming kopiëren, bewerken, vertalen, digitaliseren of overnemen.

Het plaatsen van een bestelling op w​ww.mais-oui.be​ houdt in dat de koper akkoord gaat met de hierna vermelde voorwaarden:

TOEPASSELIJKHEID EN VOORWAARDEN

1.1. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten met jou als klant.

1.2. Wij leveren in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en Denemarken en andere landen binnen de Europese Unie.
Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.

1.3. Je kan onze algemene voorwaarden hier nalezen op onze website. Wanneer u iets besteld via onze webshop dient u de Algemene Voorwaarden te aanvaarden alvorens tot de koop over te gaan. U hebt er dus alle belang bij deze goed te lezen alvorens tot de koop over te gaan. We vragen je echter nog een keer om uitdrukkelijk te bevestigen dat je de algemene voorwaarden hebt gelezen en goedgekeurd wanneer je een bestelling plaatst.
Als je online bestelt bezorgen we je bovendien samen met de bestellingsbevestiging een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken.

1.4. Als er naast deze algemene voorwaarden ook bijkomende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor de bijzondere voorwaarden. Als onze algemene voorwaarden strijdig zouden zijn met die bijzondere voorwaarden, dan kan jij als consument altijd de voor jou meest voordelige tekst inroepen.


1.5. MAIS OUI kan niet garanderen dat de inhoud van de site te allen tijde vrij is van onnauwkeurigheden of typografische fouten en kan eveneens niet garanderen dat alle informatie up-​to-​date is.

1.6. MAIS OUI kan op elk moment de inhoud van de site aanpassen.

1.7. De kleuren op uw scherm kunnen verschillen van het originele product. Dit hangt onder andere af van uw instellingen op uw computer. Wij doen ons uiterste best om de juiste kleuren op onze webshop te tonen.
Alle afbeeldingen, foto’s, tekeningen, … of gegevens betreffende gewichten, afmetingen, kleuren, afbeeldingen van etiketten, …. op de webshop van MAIS OUI gelden slechts bij benadering, zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

1.8. Deze website is intellectueel eigendom van MAIS OUI. Niets mag worden gekopieerd of gebruikt zonder toestemming van MAIS OUI.

ONS AANBOD EN JOUW BESTELLING

2.1. We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we je verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd zodat je een goede beoordeling kan maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten. 

Vergissen is echter menselijk. Als we ons dus overduidelijk hebben vergist, zijn we niet verplicht om alsnog te leveren. 


2.2. Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Nadien vul je je contactgegevens, leveringsgegevens en facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van levering: levering (binnen de 3 werkdagen) aan huis, levering naar een postpunt of afhalen in Brugge.

Bij de laatste stap krijg je een overzicht van je bestelling, aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je betaling door het indrukken van de bestelknop met als bijschrift “KOOP NU”. Als je deze stappen hebt doorlopen, is je bestelling definitief.

2.3. Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie de goedkeuring door de uitgever van de kaart hebben ontvangen. Als de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van jouw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.

2.4. Wanneer u specifieke vragen heeft over bijvoorbeeld afmetingen, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, kan u vooraf contact opnemen met ons via hello@mais-oui.be

Solden artikelen buiten de vaste soldenperiodes januari en juli kunnen altijd aangekocht worden in de webshop. Dit betekent echter niet dat die ook beschikbaar zijn in de winkel.Wegens plaatsgebrek kunnen we die ook niet in de winkel bewaren. Wil je graag een artikel uit die categorie, dan kan je die aankopen in de webshop. Wij sturen je dan een berichtje wanneer je dat artikel kan ophalen.

2.5. Online bestellingen kunnen geweigerd worden indien het product voor de online betaling reeds in de winkel verkocht is. U zal hiervan via een e-mail op de hoogte gebracht worden en z.s.m. volledig worden terugbetaald op de door u gebruikte rekening.

2.7. (Procentuele) kortingsacties zijn nooit cumuleerbaar met andere acties.

2.8. Actiecodes zijn niet geldig op reeds afgeprijsde producten.

HERROEPINGSRECHT

3.1. Als je als consument goederen of diensten bij ons koopt, heb je 14 dagen lang het recht om te beslissen dat je de goederen of diensten niet wil houden. Deze termijn van 14 dagen gaat in vanaf de levering (voor de aankoop van goederen), dan wel vanaf het sluiten van de overeenkomst (voor de aankoop van diensten). Je kan je bestelling dan terugsturen, zonder betaling van een schadevergoeding en zonder dat je hiervoor een reden moet geven (de verzendkosten hiervoor betaal je zelf).

Je moet de goederen naar ons terugsturen binnen 14 dagen nadat je ons hebt laten weten dat je de overeenkomst wenst te herroepen. De kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

3.2. Je kan de goederen retourneren via een koerier naar keuze. Of je kan na afspraak via mail zelf je pakket terugbrengen in Brugge. Na bevestiging hiervan, bezorgen we je het adres en Gelieve ons hierover vooraf te informeren.
We betalen je de volledige aankoopprijs terug binnen 14 dagen nadat we de goederen hebben teruggekregen. De terugbetaling omvat de leveringskosten, tenzij je bij je bestelling een andere leveringswijze hebt gekozen dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering (m.n. afhaling in de winkel).
De terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je zelf hebt betaald

3.3. Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil kunnen terugsturen, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden (zoals je in een winkel zou kunnen doen). Teruggestuurde goederen mogen bijvoorbeeld gepast, maar niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, moet dit gebeuren met alle geleverde toebehoren, in de originele staat, indien mogelijk samen met de originele verpakking, en rekening houdende met onze instructies. Als je verder gaat dan nodig was om de eigenschappen van de goederen te kunnen beoordelen en het goed is hierdoor in waarde verminderd, dan kunnen we een evenredige waardevermindering toepassen bij de terugbetaling.

Volgende voorwaarden (type verkoop gerelateerd) en werkwijzen zijn hierbij van toepassing om kunnen gebruik te maken van het herroepingsrecht:
1/ MAIS OUI moet eerst op de hoogte gebracht worden van de toepassing van het herroepingsrecht, en dit via een schrijven naar hello@mais-oui.be of op een voor de ontvanger beschikbare en toegankelijke duurzame drager is verzonden. De goederen moeten na akkoord met MAIS OUI aangeleverd worden aan:
MAIS OUI,
Dudzeelse Steenweg 38,
8000 Brugge
en dit vóór het verstrijken van de termijn (zoals beschreven in het begin van punt 3.1.).

2/De producten dienen volledig, onbeschadigd en in de originele verpakking te worden teruggestuurd op eigen risico en kosten van de klant. De producten dienen steeds met de originele labels/etiketten te worden teruggestuurd.

3/ Het aanvaarden van het ongeopende pakket door MAIS OUI bij aanlevering door een verzendingbedrijf houdt geen enkele acceptatie van de goederen in door MAIS OUI. MAIS OUI behoudt zich het recht om de goederen te weigeren na ontvangst indien de goederen zich niet in de originele staat bevinden, of indien MAIS OUI niet op de hoogte werd gebracht en/of de goederen ons bereiken na het verstrijken van de termijn. Vertragingen in de transport voor gelijk welke reden dan ook vallen integraal onder de verantwoordelijkheid van de klant en houdt geen verlenging van de acceptatietermijn in.

4/ Om je herroepingsrecht snel en correct uit te oefenen, kan je hier het formulier terugvinden, invullen en mailen naar: hello@mais-oui.be. Wij zullen je per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw herroeping sturen.

3.4. Geen herroepingsrecht op aanpassingen op specifieke vraag van de klant:
Goederen die specifiek voor de koper aangepast werden door bv. Retouches, zijn of op vraag van de klant opnieuw werden geproduceerd, worden niet teruggenomen.
Mais Oui Unlimited t-shirts en sweaters. Deze worden “on-demand” besteld en dus specifiek op vraag van de klant.

PRIJZEN

4.1. Alle vermelde verkoopprijzen zijn in euro, inclusief BTW. De verzendkosten zijn niet in de verkoopprijs inbegrepen. Deze worden berekend aan het einde van uw bestelling. Speciale aanbiedingen worden steeds duidelijk vermeld op de website en gelden zolang de voorraad strekt.

4.2. Alle prijzen op de site zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. De verkoper heeft het recht aankopen van verkeerd geprijsde artikelen of kortingen te annuleren.

4.3. Solden/Sales
De solden prijzen worden aangeduid op basis van de solden prijzen in de winkel. Het kan, buiten onze wil, gebeuren dat er prijzen niet overeenstemmen met de prijzen in de winkel. We doen ons best om alles altijd simultaan aan te passen. Mocht dat niet het geval zijn, dan kunnen we hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld maar staan we open om hier samen een oplossing voor te vinden.

Heb je iets uit de solden categorie gekocht en buiten de soldenperiodes en je wil het afhalen in de winkel? Dan sturen we je een bericht wanneer je het artikel kan komen ophalen.
Solden hangen niet in de winkel buiten de 2 vaste soldenperiodes (januari en juli), daar hebben we geen ruimte voor. Je kan dan ook geen soldenartikelen in de winkel komen passen. Wij geven voorrang aan de collectie die in de winkel hangt, het is dus mogelijk dat u iets langer op een soldenartikel moet wachten. We brengen geen soldenartikelen mee als ze niet vooraf besteld werden in de webshop

BETALING

5.1. Alle prijzen zijn in euro, inclusief BTW van 21% en EXCLUSIEF verzendkosten.

5.2. Wij accepteren betalingen via het betaalplatform Mollie voor KBC, Belfius, ING, Visa, Mastercard, Paypal en iDEAL.
Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, maken wij gebruik van SSL technologie. SSL zorgt ervoor dat je transactiegegevens worden versleuteld en onleesbaar gemaakt wanneer ze worden verzonden via het internet. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het “slotje” in de onderste statusbalk van je browser.

5.3. Verzendkosten worden nadien toegevoegd aan uw bestelling.

5.4. Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u een bevestiging per mail.

5.5. Na het ontvangen van uw betaling op ons rekeningnummer, maken wij uw postpakket klaar en verzenden we het binnen de voorziene termijn.

CONFORMITEIT EN GARANTIE

6.1. Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben, rekening houdende met de specificaties van het product. Wij garanderen je natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle Belgische wetten zoals deze bestaan op het ogenblik van je bestelling. 


6.2. Mocht het geleverde goed toch niet conform je bestelling zijn, dan heb je als consument recht op de wettelijke garantie van twee jaar. Dit betekent dat als je binnen twee jaar na de levering van het goed een verborgen gebrek of defect ontdekt (los van slijtage of defecten door eigen toedoen), je dit kosteloos door ons kan laten herstellen of vervangen.

LEVERING EN UITVOERING

7.1. Alle goederen en diensten worden geleverd op het adres dat je hebt aangegeven bij je bestelling.


7.2. Artikelen met vermelding “Webshop Only” zijn artikelen die rechtstreeks uit het magazijn van de leverancier worden verstuurd. Deze worden altijd opgestuurd volgens de voorwaarden van het verzenden zoals hier vermeld. Artikelen met vermelding “Webshop Only” kunnen NIET afgehaald worden in Brugge. Indien je toch voor afhalen in Brugge kiest, zal er automatisch €10 worden aangerekend.

7.3. Leveringen gebeuren enkel op werkdagen, en dus niet tijdens weekends en feestdagen. We verzenden je pakketje de eerste werkdag na je bestelling. Hou er dus rekening mee dat wanneer u een bestelling plaatst, dat u de weekends en/of feestdagen niet meerekent in de leveringstermijn.
Gewone levering gebeurt via Bpost en duurt max. 3 werkdagen (excl. vertragingen buiten onze wil om bij de transporteur).

7.4. De verschillende leveringsmethodes, -prijzen en-termijn kan u hier terugvinden: Shipping & pick-up

7.5. Als wij niet tijdig kunnen leveren, verwittigen wij je altijd voor het verstrijken van de voorziene leveringstermijn. We spreken dan samen met jou een nieuwe leveringstermijn af. Als wij ook deze tweede termijn niet halen, dan mag je als consument de overeenkomst kosteloos ontbinden. Wij betalen je dan binnen 30 dagen na de ontbinding terug. 

Als wij je niet verwittigen voor het verstrijken van de initieel voorziene leveringsdatum, dan mag je als consument bij het verstrijken van die termijn al onmiddellijk de overeenkomst kosteloos ontbinden. Wij betalen je dan binnen 30 dagen na de ontbinding terug.


7.6. Onze verzendingen gebeuren steeds op ons risico. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om goederen die verloren gaan of beschadigd geraken in de post. Als je ons echter goederen terugzendt binnen de 14 dagen na aankoop omdat je ze liever niet wil houden, ben jij verantwoordelijk voor het transport.


7.7. Zichtbare gebreken moet je zo snel mogelijk en zeker binnen de 3 dagen na de levering melden met bijgevoegd foto’s van de verpakking en beschadigde of niet conforme goederen. Als we het hebben over zichtbare gebreken denken we bijvoorbeeld aan goederen die tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld (zichtbare gebreken).

7.8. We zijn niet verantwoordelijk voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door onze transporteur. Onze aansprakelijkheid blijft in elk geval beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan je aantoont dat je ze niet hebt ontvangen.


EIGENDOMSVOORBEHOUD

8.1. De geleverde goederen blijven eigendom van MAIS OUI tot de volledige betaling van de prijs, incl. alle kosten en lasten. Bij niet-betaling behouden wij ons het recht om de goederen terug te nemen, van rechtswege en op kosten van de koper.

PERSOONSGEGEVENS

9.1. Door te bestellen op de website van MAIS OUI staat de koper uitdrukkelijk toe over te gaan tot verwerking en het gebruik van zijn/haar persoonsgegevens voor doeleinden zoals de administratie van het klantenbestand, het beheer van de bestellingen, leveringen, betalingen, marketing en reclame.

9.2. Wij gaan te allen tijde op de juiste wijze om met uw persoonsgegevens. Wij gebruiken uitsluitend die gegevens die nodig zijn voor een optimale dienstverlening. Persoonsgegevens worden in geen enkel geval aan derden verstrekt. Meer informatie omtrent wat er met uw gegevens wordt gedaan, kunt u terugvinden in onze Privacy Statement.

VALIDITEIT ELEKTRONISCHE COMMUNICATIE

9.1. Bij het bezoeken van de website of het plaatsen van een order, communiceert u via elektronische weg met MAIS OUI en aanvaardt de koper dat alle afspraken, publicaties en andere elektronische berichten dezelfde rechtsgeldigheid hebben als geschreven documenten.

OVERMACHT

10.1. MAIS OUI is niet aansprakelijk, indien en voor zover onze verbintenissen niet kunnen worden nagekomen ten gevolge van overmacht.

10.2. Onder overmacht wordt verstaan: elke vreemde oorzaak, alsmede elke omstandigheid, welke in redelijkheid niet voor haar risico behoort te komen. Vertraging bij of wanprestatie door onze toeleveranciers, storingen in het Internet, storingen in de elektriciteit, storingen in e-mailverkeer en storingen of wijzigingen in door derden geleverde technologie, vervoermoeilijkheden, werkstakingen, overheidsmaatregelen, vertragingen in de aanvoer, nalatigheden van leveranciers en/of fabrikanten van MAIS OUI alsmede van hulppersonen, ziekte van personeel, gebreken in hulp- of transportmiddelen gelden uitdrukkelijk als overmacht.

INTELLECTUELE EIGENDOM

11.1. Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en al onze communicatie in het algemeen zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.


11.2. Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto’s namen, teksten, logo’s kleurencombinatie, etc … niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

KLACHTENREGELING EN GESCHILLEN

12.1. We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via hello@mais-oui.be. We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.


12.2. Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing. Als om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van deze algemene voorwaarden in de eerste plaats worden teruggegrepen naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming zoals opgenomen in het Wetboek van Economisch Recht.


Bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. 


12.3. Als consument heb je ook de mogelijkheid om het geschil buiten de rechtbank op te lossen. Je kan hiervoor terecht bij de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid. Zij is bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Ze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. Je kan de Consumentenombudsdienst hier bereiken.

12.4. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie.

12.5. Mochten we er samen toch niet uitkomen via onze persoonlijke klachtendienst (zie artikel 9.1), dan kan je terecht bij Safeshops. Als je klacht wordt aanvaard door SafeShops zal ze op neutrale wijze bemiddelen tussen ons en jou als klant. Let wel op, enkel klachten die via het klachtenformulier worden ingediend, worden behandeld. Zo beschikt Safeshops meteen over alle juiste gegevens om je klacht verder te behandelen.

FACTURATIE

13.1. Indien u graag een factuur ontvangt, gelieve ons dan per mail uw facturatie gegevens te bezorgen. U kan ons mailen op hello@mais-oui.be. Wij maken u een factuur op en zullen deze per e-mail bezorgen.

CADEAUBONNEN

Vanaf 17/09/2018 geldt voor alle aankopen van een cadeaubon (met inbegrip van Tadabon en Cadeaubon Brugge) in de webshop het volgende:
14.1. De cadeaubon is maximaal een jaar geldig zonder de mogelijkheid tot verlenging. Het jaar start vanaf de datum vermeld op de cadeaubon. Na deze datum is de cadeaubon niet meer geldig en zal er ook geen restitutie plaatsvinden.

14.2. Betalingen met cadeaubon worden niet aanvaard tijdens de halfjaarlijkse solden periodes en op artikels die in de uitverkoop zijn.

14.3. Betalingen met cadeaubon worden eveneens niet aanvaard worden op artikelen in stockverkoop, zowel tijdens een stockverkoop in de winkel of een andere locatie of via de website.

14.4. Iedere cadeaubon is voorzien van een unieke code en kan slechts eenmalig gebruikt worden.

14.5. Het bedrag op de cadeaubon kan niet worden opgesplitst en moet dus ineens worden besteed voor minimaal het bedrag van de cadeaubon. Indien de aankoop meer kost, wordt het restsaldo vergoed met betaalmiddelen die geldig zijn in de winkel en de webshop.

14.6. Wij zijn net verantwoordelijk voor diefstal of verlies van je cadeaubon. In geval van diefstal of verlies van je cadeaubon vindt geen vergoeding plaats.

SCHEIDBAARHEID

15.1. Indien een artikel van deze voorwaarden wordt nietig verklaard, zal deze nietigheid de geldigheid van de overige artikelen niet aantasten.

15.2. Indien enig deel van deze algemene voorwaarden als te ruim wordt verklaard, zal de bepaling uitvoerbaar zijn tot het maximum toegelaten bij de wet.

15.3. Indien enig deel van deze algemene voorwaarden als ongeldig zou worden beschouwd, behouden wij ons het recht voor om dit gedeelte te vervangen.

Laatste update: 07.06.2023

De waardering van mais-oui.be bij Trustprofile Reviews is 9.7/10 gebaseerd op 166 reviews.
Add to cart